How do you successfully scale your marketing as your business grows? It is all about finding ways to increase your reach and customer acquisition without exponentially increasing the work involved. Effectively designed Traffic acquisition, Lead generation, Content production and Campaign management will result in more impact…
Samhällsspridningen av Coronaviruset har fått negativa konsekvenser för många företag inom handel av konsumentprodukter och tjänster. Vad kan man göra när marknadsbudgetar skärs ner och trafiken minskar? Hur bedriver man digital marknadsföring utan budget? ✔️ Se till att din digitala…
Under 2019 nådde e-handeln en omsättning på 87 miljarder svenska kronor, en ökning med 13%. Är du mellan 18 och 79 år har du med 70% sannolikhet e-handlat något under den senaste månaden. Av det som i fjol chockade e-barometerns…
Om ni är nyfikna på vad företag som Lyko, Apotea, ICA, H&M, Ellos, Skincity, Zalando och Sportamore gör för att lyckas med sin e-handel så ska du läsa detta. Här är min sammanfattning från DI E-handel den 15 oktober. Om…
Ja, den webbläsarbaserade upplevelsen kommer att dö. Dels är det en kostsam och ogästvänlig miljö för utvecklare. Dessutom är webbsidor inte skrivna på ett språk som besökaren förstår. Douglas Crockford, mannen bakom JSON uttryckte det så här: Browsers are the most…
Det här är andra delen om Marknadsavdelningen som mediehus – i första delen beskriver jag varför vi bör inspireras av publicisterna. Hur transformerar man en marknadsavdelning till ett mediehus? Jag kommer att beskriva hur du kan utnyttja de resurser som redan finns…
Jag har aldrig jobbat på en nyhetsredaktion (för det räknas väl inte att sträckkolla på The Newsroom på HBO?) Men jag har träffat många duktiga journalister, redaktörer och fotografer. Och insikten är denna: Vi har massor att lära från publicisterna! Det…
I maj 2014 var jag nytillsatt som E-Business Manager för att etablera Nespressos e-handelsorganisation i Norden. Förväntningarna från HQ och från landscheferna var höga. Efter tio dagar på jobbet skulle vi lansera en ny e-handelsplattform i samtliga länder. Vi var minst sagt under hög press…
För sju år sedan startade jag Tastecasting.se. Vi kopplade ihop hotell/restaurang/nöjesarrangörer med inflytelserika personer i sociala medier. Priset var en gratis lunch och behållningen var trovärdig publicitet, stor spridning och uppriktiga rekommendationer. Jag minns det som igår när vi arrangerade…
Webbdagarna är Sveriges mest välbesökta konferens om internet och digitala affärer. Formatet utvecklas ständigt, ett måste för att kunna fortsätta vara relevant. Jag brukar alltid gå på Webbdagarna och har även deltagit som talare och som expertpanelist. Därför är det extra roligt att få sitta med…