Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

Så driver du en framgångsrik företagsblogg

Ett område som är extra roligt att hjälpa företag att bli bättre på är att blogga. Det allra största anledningen till att företagsbloggar självdör är brist på motivation och (den ofta självupplevda) oförmågan att skapa bra innehåll.

På workshopen gick jag igenom:

  • Hur hittar man motivation till att blogga?
  • Vad vinner man på att blogga som anställd?
  • Vilka företagsbloggar har lyckats och varför?
  • Så hittar man ämnen att skriva om
  • Så målgruppsanpassar man blogginlägg
  • Resultatuppföljning och ROI
  • Syndikering och spridning
  • WordPressteknik och plugins
  • Tips för bättre texter
  • Organisationen kring bloggen
  • Tips för att bygga lojalitet och dialog


Tack @elinmattsson och @stefanmansby från Basefarm för ett givande möte! Ser fram emot att följa utvecklingen på http://blog.basefarm.com.

Är du driftstekniker, citrixexpert eller unixutvecklare och har fler tips till Basefarm-gänget i deras bloggprojekt så posta dem gärna i kommentarerna till detta inlägg!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Tillbaka till toppen