Therese Reuterswärd

din konsult inom ehandel och digital marknadsföring

Therese tipsar 15 september 2011

  1. Digital katalog först ut på Expressen
    The Virtual Pulp Company har skapat en katalogtjänst för webben som ska locka nya annonsörer att enkelt testa onlineannonsering. Katalogannonsörerna betalar en summa varje gång en användare öppnar katalogens annons på en specifik sajt. Först ut är min gamla arbetsgivare Electrolux som annonserar på Expressen. Svårt att hitta till länken (långt ner på statsidan) men snyggt!
  2. Försvarshemligheter syns på Google Maps
    Googles Andreas Svenungsson säger att Google inte själva går in och retuscherar i materialet, utan det brukar vara gjort när kartdatan levereras.
    – De data vi får ska uppfylla nationell lagstiftning, skulle det vara fel korrigerar vi, säger Andreas Svenungsson och tillägger:
    – Vi har inte hört något från försvarsmakten ännu, men hjälper självklart till med kontakter till leverantörerna om det krävs.
  3. Strategier för Personligt Varumärkesbyggande
    I våras intervjuades jag för en uppsats om varumärkesbyggande i sociala medier. Intressant är att alla deltagarae hade fått jobberbjudanden enbart baserat på det ”digitala” varumärket! När får vi se undersköterskor, lapplisor och lärare börja bygga personliga varumärken i sociala medier i samma utsträckning som vi webbnördar?
  4. Twitter Releases Web Analytics Tool
    Det här är stort! Analysverktyget mäter tre saker: ”How much of your content is being shared on Twitter, how much traffic Twitter is sending your way and how well aer your Tweet Buttons  performing”
  5. Så tvingade Hovet till sig twitterkontot @kungahuset | Emanuels randanmärkningar
    RT @KnugCarlGustaf Hjälp! Vårt kungahus existerar inte längre. ”The user has been suspended”.
Electrolux annonserar med katalog

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Tillbaka till toppen